Tuesday, November 20, 2012

~ PENGORBANAN dan KEBODOHAN ~

Hye guys ,

siriously ,ade perbezaan antara PENGORBANAN dan KEBODOHAN ....


ape die ?

kite ambil contoh beberapa situasi yang berlaku oke ...

Girl : saya dah jatuh hati dengan lelaki lain ,dia ikhlas dengan saya .

Boy : saya terima .saya doakan awak bahagia .

*korbankan perasaan sayang dan cinta dia untuk melihat org tersyg bahagia*


Girl : saya dah jatuh hati dengan lelaki lain ,dia ikhlas dengan saya .

Boy : saya sanggop buat apa saja asalkan awk x tinggal saya .saya sanggop redah lautan dalam ,harungi bara api ,capai bulan dilangit ,apa saja asalkan awak memilih saya .

*kebodohan ,sanggop gadai nyawe untuk orang yg belum tentu jodoh dia*



FIKIR  :


~ redah lautan dalam ? berenang pun tak reti ,lemas mati ape pun tak dapat .

~ harungi bara api ?tangan terkena minyak sikit dah jerit ,kalau kena bara api dah hitam langsung takde orang nak .
~ capai bulan dilangit ? Angkasawan pn tak dapat capai bulan ,ni kan pula kita ?????
~ apa saja asalkan die tak memilih yang lain ? makan minum mak ayah tanggung ,ade hati nk tanggung anak orang ?


common ,selalu sangat jumpe orang yg sanggop bunoh diri ,kelar tangan ,toreh nama dekat tangan ,

dengan niat ,nak tunjuk betapa kita sayangkan seseorang ...itu KEBODOHAN ,kenape nak saketkan diri sampai mcm tu ?kalau dia bukan jodoh kita ,toreh sampai hilang daging pun dia takkan bersama kita .

oke aku ADMIT ,aku sendiri pernah buat benda2 macam tu ,tp tu dulu la ,time remaja2 ..baru2 nak kenal hidup and SAYANG .dulu buat sebab nak protes supaya dia tak pergi jauh .

tapi sekarang bile fikir secara RASIONAL ,buang masa semua yg aku buat ,sebab kesannya aku yang dapat ,dan dia ???? tetap dengan diri dia seperti yang dia inginkan . tapi tu la ,PENGALAMAN MENDEWASAKAN .


LotsOfLove~A

No comments:

Post a Comment